Witam
Próbując budować rower elektryczny, natknąłem się na Pańską bardzo ciekawą
stronę, i postanowiłem
zrobić swój pojazd z rolką dociskową.
Czy zechciałby się pan podzielić swą wiedzą i pomóc mi troszkę?
A więc jak mogę zadać kilka pytań..
Chciałem kupić ten
zestaw:http://allegro.pl/silnik-do-rower-skuter-quad-1000w-ster-manetka-lap-i4025951792.html
lub http://www.magma.sklep.pl/product-pol-2864-SILNIK-ELEKTRYCZNY-36V-500W-STEROWNIK-MANETKA-DZWIGNIA-QUAD.html
lecz po przeczytaniu pana bloga, myślę że wystarczyło by gdybym kupił:silik_
http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1420-SILNIK-DO-SKUTER-ELEKTRYCZNY-24V-350W-SKUTERA-NOWY-350-W.html
lub jaki inny by polecał z tej strony? jakiś250W? czy może jakiś mocniejszy?
Ładowarka_http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1169-LADOWARKA-DO-SKUTERA-24V-OKRAGLA-WTYCZKA.html
czy inną ?i jaka wtyczka powinna być?
Rolka dociskowa czy zrobiłby pan pod mój silnik jak kupię i za ile PLN?
I włącznik zwykły lub myślałem o http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1168-RACZKA-GAZU-Z-OSLONKA-SKUTER-ELEKTRYCZNY-MANETKA-SKUTERA-POKRETLO.html
tez spełni to samo zadanie co włącznik?
Łapa do mocowania http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1885-LAPA-DO-SILNIKA-Z-PRZEKLADNIA-DO-SKUTERA-BLACHA-LAPA-MOCUJACA-LAPA-DO-ROWERU.html
I tylko tyle bym potrzebował żeby to działało i się nic nie
spaliło??????nie potrzeba sterownika????? po prostu włączam silnik i jadę i w
każdej chwili mogę wyłączyć i znów włączyć bez żadnych konsekwencji dla
silnika.??
Czy poniesie mnie na prostej równej drodze ja 80kg choć przez moment i się
nie spali???
Czy rolka może cały czas dociskać do opony i może się kręcić w tył i przód
razem z rowerem bez szkody dla silnika( na wyłączonym silniku)
Ps.Rower ma mi służyć do dojazdów do pracy ok 5km w jedną stronę z czego w
jedną z górki a w drugą niestety pod...
Są to drogi leśne.Ja ważę 80 kg czy silnik ten i napęd będzie się dobrze
sprawował ,zgodnie z moimi oczekiwaniami?
1. W
sumie 80 kg to nie jest dużo - ważniejsze aby rower miał małe opory toczenia.
2.
Silnik 250 lub 350W zupełnie wystarczy.
3.
Ładowarka z płaską wtyczką.
4.
Rolka 57 zł z przesyłką.
5.
Manetka nie spełni zadania włącznika, manetka to tylko sygnały
dla sterownika.
6.
Łapa nie jest do tego silnika.
7.
Rolka (silnik) może cały czas się kręcić z oponą w przód i w tył
i nic się nie stanie.
8.
Nic się nie spali i będzie jeździł, no chyba, że włącznik „na krótko”.
9.
Akumulator do głębokich rozładowań np. Toyama 2x12AH, minimum
2x9Ah.
10.
Pod górką trzeba pomóc pedałami, ale nie jest ciężko.
Mam jeszcze kilka pytań a mianowicie, czy akumulatory mogą leżeć bokiem
jeden pod drugim np. pod siedzonkiem.
Czy silnik może zmoknąć , nie jakoś ekstremalnie ale jak wjadę w kałuże
większą , złapie mnie deszcz itp.?
A teraz w sumie najważniejsze:
Jak będę pedałował i miał włączony silnik to powiedzmy pojadę ok 40 km na
godz. to muszę go wyłączyć żeby się nie spalił?? A co jak jest wyłączony ? Mogę
jechać ile chcę?
Prędkość robocza-średnia to ok 25 km na godz. a max 35km na godz., ale
wartość ta podana jest na samym silniku bez pedałowania czy muszę pilnować, by
z pedałowaniem nie przekraczać powiedzmy tych 25 no 30 km na godz. bo się
spali, chodzi o to czy mogę powiedzmy jechać z dużej górki ostro pedałować i
mieć do tego włączony silnik bez żadnych złych konsekwencji dla niego, bo tutaj
prędkość może już osiągnąć nawet 60 km na godz.
1.
Tak akumulatory żelowe mogą leżeć bokiem czy pionowo, nie mogą
natomiast klemami w dół.
2.
Silnik może zmoknąć nic mu nie będzie, jest przystosowany.
3.
Te 60 km/h to sporo ale jeżeli nie będzie to kilkanaście km to nic
się nie stanie.
4.
Nie trzeba pedałując uważać by nie przekroczyć 35 km/h, można
jechać na samym silniku czy wspomagając pedałami – zależności od siły
pedałowania zasięg wydłuży się nawet 2 razy.
5.
Czy silnik będzie włączony czy wyłączony nie wygeneruje napięcia
do uszkodzenia uzwojeń czy akumulatorów.