Pytania i opowiedzi


Witam
Próbując budować rower elektryczny, natknąłem się na Pańską bardzo ciekawą stronę, i postanowiłem

zrobić swój pojazd z rolką dociskową.
Czy zechciałby się pan podzielić swą wiedzą i pomóc mi troszkę?
A więc jak mogę zadać kilka pytań..
Chciałem kupić ten zestaw:http://allegro.pl/silnik-do-rower-skuter-quad-1000w-ster-manetka-lap-i4025951792.html lub http://www.magma.sklep.pl/product-pol-2864-SILNIK-ELEKTRYCZNY-36V-500W-STEROWNIK-MANETKA-DZWIGNIA-QUAD.html
lecz po przeczytaniu pana bloga, myślę że wystarczyło by gdybym kupił:silik_
http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1420-SILNIK-DO-SKUTER-ELEKTRYCZNY-24V-350W-SKUTERA-NOWY-350-W.html lub jaki inny by polecał z tej strony? jakiś250W? czy może jakiś mocniejszy?
Ładowarka_http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1169-LADOWARKA-DO-SKUTERA-24V-OKRAGLA-WTYCZKA.html czy inną ?i jaka wtyczka powinna być?
Rolka dociskowa czy zrobiłby pan pod mój silnik jak kupię i za ile PLN?
I włącznik zwykły lub myślałem o http://www.magma.sklep.pl/product-pol-1168-RACZKA-GAZU-Z-OSLONKA-SKUTER-ELEKTRYCZNY-MANETKA-SKUTERA-POKRETLO.html tez spełni to samo zadanie co włącznik?
 I tylko tyle bym potrzebował żeby to działało i się nic nie spaliło??????nie potrzeba sterownika????? po prostu włączam silnik i jadę i w każdej chwili mogę wyłączyć i znów włączyć bez żadnych konsekwencji dla silnika.??
Czy poniesie mnie na prostej równej drodze ja 80kg choć przez moment i się nie spali???
Czy rolka może cały czas dociskać do opony i może się kręcić w tył i przód razem z rowerem bez szkody dla silnika( na wyłączonym silniku)

Ps.Rower ma mi służyć do dojazdów do pracy ok 5km w jedną stronę z czego w jedną z górki a w drugą niestety pod...
Są to drogi leśne.Ja ważę 80 kg czy silnik ten i napęd będzie się dobrze sprawował ,zgodnie z moimi oczekiwaniami?


1.      W sumie 80 kg to nie jest dużo - ważniejsze aby rower miał małe opory toczenia.
2.      Silnik 250 lub 350W zupełnie wystarczy.
3.      Ładowarka z płaską wtyczką.
4.      Rolka  57 zł z przesyłką.
5.      Manetka nie spełni zadania włącznika, manetka to tylko sygnały dla sterownika.
6.      Łapa nie jest do tego silnika.
7.      Rolka (silnik) może cały czas się kręcić z oponą w przód i w tył i nic się nie stanie.
8.      Nic się nie spali i będzie jeździł, no chyba, że włącznik „na krótko”.
9.      Akumulator do głębokich rozładowań np. Toyama 2x12AH, minimum 2x9Ah.
10.  Pod górką trzeba pomóc pedałami, ale nie jest ciężko.




Mam jeszcze kilka pytań a mianowicie, czy akumulatory mogą leżeć bokiem jeden pod drugim np. pod siedzonkiem.
Czy silnik może zmoknąć , nie jakoś ekstremalnie ale jak wjadę w kałuże większą , złapie mnie deszcz itp.?
A teraz w sumie najważniejsze:
Jak będę pedałował i miał włączony silnik to powiedzmy pojadę ok 40 km na godz. to muszę go wyłączyć żeby się nie spalił?? A co jak jest wyłączony ? Mogę jechać ile chcę?
Prędkość robocza-średnia to ok 25 km na godz. a max 35km na godz., ale wartość ta podana jest na samym silniku bez pedałowania czy muszę pilnować, by z pedałowaniem nie przekraczać powiedzmy tych 25 no 30 km na godz. bo się spali, chodzi o to czy mogę powiedzmy jechać z dużej górki ostro pedałować i mieć do tego włączony silnik bez żadnych złych konsekwencji dla niego, bo tutaj prędkość może już osiągnąć nawet 60 km na godz.

1.       Tak akumulatory żelowe mogą leżeć bokiem czy pionowo, nie mogą natomiast klemami w dół.
2.       Silnik może zmoknąć nic mu nie będzie, jest przystosowany.
3.       Te 60 km/h to sporo ale jeżeli nie będzie to kilkanaście km to nic się nie stanie.
4.       Nie trzeba pedałując uważać by nie przekroczyć 35 km/h, można jechać na samym silniku czy wspomagając pedałami – zależności od siły pedałowania zasięg wydłuży się nawet 2 razy.
5.       Czy silnik będzie włączony czy wyłączony nie wygeneruje napięcia do uszkodzenia uzwojeń czy akumulatorów.