Obecnie już nie posiadam rolek napędowych na sprzedaż.
Niemniej zachęcam do eksperymentowania nad własnymi napędami, sporo informacji znajduje się na tym blogu.
Krótki opis mojego napędu.
Produkt to w zasadzie 2 elementy składowe:
1.Silnik z elektroniką,
2. Bateria.
O ile silnik wraz z całym osprzętem jestem w stanie produkować samodzielnie to bateria jest na tyle awaryjna i skomplikowana, że trzeba polegać na zakupie gotowego podzespołu.
Zasada napędu to przekazanie siły napędowej bezpośrednio na oponę podobnie jak słynny Rubbee.
Jest wiele zalet jak i wad takiego napędu.
Napęd posiada regulowaną prędkość z manetki na kierownicy, silnik DC z regulatorem PWM i halotronem w manetce przyśpieszenia. Waga ok. 2,5 -3,0 kg i bateria butelkowa 3,1 kg w sumie wynik powinien być lepszy niż Rubbee.
Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 30 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
Certyfikaty i prawo
Obecnie nie mam żadnego certyfikatu wydaje się że CE można nadać jako wytwórca. Baterie będą posiadały stosowny certyfikat bo będą kupowane gotowe.
Prototyp i partia próbna
Na prototyp powiedzmy do reklamówek, zdjęć i pokazów potrzeba ok. 2500 tys. zł (ładny nowy rower+ napęd). Produkcja pierwszej partii 5 szt. ok 2000 zł napędy + zakup gotowych baterii (1000 zł szt.)
Można sprzedawać, sam napęd jako zestaw do samodzielnego montażu. Montaż będzie prosty a potrzebne będą w zasadzie śrubokręt i klucz imbusowy.
Parametry jak Rubbee za 1190$.
Inwestycja i koszty wytworzenia
Inwestycja to przede wszystkim koszty wytworzenia, na początku dałbym radę wyprodukować bez inwestycji w warsztat i maszyny. Produkcja 5 szt. na miesiąc.
Wersja standard
|
Wersja li-jon
| |
Silnik
|
99
|
99
|
Manetka kciukowa
|
50
|
50
|
Sterownik
|
60
|
60
|
Bateria
|
200
|
936
|
Ładowarka
|
60
|
x
|
Torba na baterie
|
70
|
x
|
Rolka
|
50
|
50
|
Mocowanie
|
50
|
50
|
inne
|
50
|
50
|
689
|
1295
|
Koszty wytworzenia z pracownikiem i warsztatem
Zwiększając produkcję do 25 szt. miesięcznie trzeba zainwestować w zapas podzespołów, pracownika i wynająć warsztat.
Koszt pracownika to ok. 3000 zł miesięcznie + 1000 zł warsztat. Zwiększa to techniczny koszt wytworzenia o 160 zł/ sztukę.
Wersja standard
|
Wersja li-jon
| |
Silnik
|
99
|
99
|
Manetka kciukowa
|
50
|
50
|
Sterownik
|
60
|
60
|
Bateria
|
200
|
936
|
Ładowarka
|
60
|
x
|
Torba na baterie
|
70
|
x
|
Rolka
|
50
|
50
|
Mocowanie
|
50
|
50
|
inne
|
50
|
50
|
Pracownik i warsztat
|
160
|
160
|
849
|
1455
|
Podzespoły do produkcji
Silnik + sterowanie 149,99 przesyłka 11,00
Silnik + sterowanie + manetka kciukowa ok. 180 zł z przesyłką
Uwagi: rozmowa ze sklepem ciężka nie bardzo wiedzą co sprzedają, ale w dobrej cenie (import z Chin).
Parametry silnika i sterowania: 24V 250W
Opcjonalnie: 36V 250W
Bateria
WWW. Maxev.pl - 939,00 zł
Parametry baterii: 24V 10AH (36V 8Ah)
Opcjonalnie: żelowe w torbie 2x 12V 10-12 ah
Rolka napędowa, mocowanie, złącza i kable.
Niezbędne prace ślusarsko- tokarskie, obicie rolki, śruby, mostek, złącza i kable ok. 120 zł.
Obecnie trwają prace nad automatycznym dociskiem do opony, być może że koszty dodatkowe wyniosą jeszcze 30 zł.
Podsumowanie
Koszty produkcji zestawu napędowego z „robocizną” wyniosą 1455 zł z baterią litową 24V 10Ah. Wersja ekonomiczna z akumulatorami żelowymi wyniesie ok. 849 zł.
W koszcie jest już ujęty podatek VAT za baterię silnik, kontroler i inne podzespoły.
Waga zestawu wyniesie ok. 6 kg. Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 20 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
Przy popycie na produkt można dokonać zakupów podzespołów bezpośrednio w Chinach, wydaje się że cena podzespołów spadnie o 20-30%.
Na zestaw warto by było otrzymać 2 patenty na załączanie odśrodkowe i rolkę napędową.
Silnik:
Sterownik:
Manetka przyśpieszenia:
Do żelowych:
Do butelkowych:
Ładowarka do żelowych (z litowymi jest w zestawie):
Produkt to w zasadzie 2 elementy składowe:
1.Silnik z elektroniką,
2. Bateria.
O ile silnik wraz z całym osprzętem jestem w stanie produkować samodzielnie to bateria jest na tyle awaryjna i skomplikowana, że trzeba polegać na zakupie gotowego podzespołu.
Zasada napędu to przekazanie siły napędowej bezpośrednio na oponę podobnie jak słynny Rubbee.
Jest wiele zalet jak i wad takiego napędu.
Napęd posiada regulowaną prędkość z manetki na kierownicy, silnik DC z regulatorem PWM i halotronem w manetce przyśpieszenia. Waga ok. 2,5 -3,0 kg i bateria butelkowa 3,1 kg w sumie wynik powinien być lepszy niż Rubbee.
Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 30 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
Certyfikaty i prawo
Obecnie nie mam żadnego certyfikatu wydaje się że CE można nadać jako wytwórca. Baterie będą posiadały stosowny certyfikat bo będą kupowane gotowe.
Prototyp i partia próbna
Na prototyp powiedzmy do reklamówek, zdjęć i pokazów potrzeba ok. 2500 tys. zł (ładny nowy rower+ napęd). Produkcja pierwszej partii 5 szt. ok 2000 zł napędy + zakup gotowych baterii (1000 zł szt.)
Można sprzedawać, sam napęd jako zestaw do samodzielnego montażu. Montaż będzie prosty a potrzebne będą w zasadzie śrubokręt i klucz imbusowy.
Parametry jak Rubbee za 1190$.
Inwestycja i koszty wytworzenia
Inwestycja to przede wszystkim koszty wytworzenia, na początku dałbym radę wyprodukować bez inwestycji w warsztat i maszyny. Produkcja 5 szt. na miesiąc.
Wersja standard
|
Wersja li-jon
| |
Silnik
|
99
|
99
|
Manetka kciukowa
|
50
|
50
|
Sterownik
|
60
|
60
|
Bateria
|
200
|
936
|
Ładowarka
|
60
|
x
|
Torba na baterie
|
70
|
x
|
Rolka
|
50
|
50
|
Mocowanie
|
50
|
50
|
inne
|
50
|
50
|
689
|
1295
|
Koszty wytworzenia z pracownikiem i warsztatem
Zwiększając produkcję do 25 szt. miesięcznie trzeba zainwestować w zapas podzespołów, pracownika i wynająć warsztat.
Koszt pracownika to ok. 3000 zł miesięcznie + 1000 zł warsztat. Zwiększa to techniczny koszt wytworzenia o 160 zł/ sztukę.
Wersja standard
|
Wersja li-jon
| |
Silnik
|
99
|
99
|
Manetka kciukowa
|
50
|
50
|
Sterownik
|
60
|
60
|
Bateria
|
200
|
936
|
Ładowarka
|
60
|
x
|
Torba na baterie
|
70
|
x
|
Rolka
|
50
|
50
|
Mocowanie
|
50
|
50
|
inne
|
50
|
50
|
Pracownik i warsztat
|
160
|
160
|
849
|
1455
|
Podzespoły do produkcji
Silnik (www.magma.sklep.pl)
Silnik + sterowanie 149,99 przesyłka 11,00
Silnik + sterowanie + manetka kciukowa ok. 180 zł z przesyłką
Uwagi: rozmowa ze sklepem ciężka nie bardzo wiedzą co sprzedają, ale w dobrej cenie (import z Chin).
Parametry silnika i sterowania: 24V 250W
Opcjonalnie: 36V 250W
Bateria
WWW. Maxev.pl - 939,00 zł
Parametry baterii: 24V 10AH (36V 8Ah)
Opcjonalnie: żelowe w torbie 2x 12V 10-12 ah
Rolka napędowa, mocowanie, złącza i kable.
Niezbędne prace ślusarsko- tokarskie, obicie rolki, śruby, mostek, złącza i kable ok. 120 zł.
Obecnie trwają prace nad automatycznym dociskiem do opony, być może że koszty dodatkowe wyniosą jeszcze 30 zł.
Podsumowanie
Koszty produkcji zestawu napędowego z „robocizną” wyniosą 1455 zł z baterią litową 24V 10Ah. Wersja ekonomiczna z akumulatorami żelowymi wyniesie ok. 849 zł.
W koszcie jest już ujęty podatek VAT za baterię silnik, kontroler i inne podzespoły.
Waga zestawu wyniesie ok. 6 kg. Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 20 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
Przy popycie na produkt można dokonać zakupów podzespołów bezpośrednio w Chinach, wydaje się że cena podzespołów spadnie o 20-30%.
Na zestaw warto by było otrzymać 2 patenty na załączanie odśrodkowe i rolkę napędową.