Krótki opis mojego napędu - wszystkie informacje.

Obecnie już nie posiadam rolek napędowych na sprzedaż.
Niemniej zachęcam do eksperymentowania nad własnymi napędami, sporo informacji znajduje się na tym blogu.

 
 Poniżej publikuje opis przygotowywany na potrzeby Narodowego Programu Przedsiębiorczości (wersja robocza do biznes planu):
 
 
 
Krótki opis mojego napędu.
Produkt to w zasadzie 2 elementy składowe:
1.Silnik z elektroniką,
2. Bateria.
O ile silnik wraz z całym osprzętem jestem w stanie produkować samodzielnie to bateria jest na tyle awaryjna i skomplikowana, że trzeba polegać na zakupie gotowego podzespołu.
Zasada napędu to przekazanie siły napędowej bezpośrednio na oponę podobnie jak słynny Rubbee.
Jest wiele zalet jak i wad takiego napędu.
Napęd posiada regulowaną prędkość z manetki na kierownicy, silnik DC z regulatorem PWM i halotronem w manetce przyśpieszenia. Waga ok. 2,5 -3,0 kg i bateria butelkowa 3,1 kg w sumie wynik powinien być lepszy niż Rubbee.
Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 30 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
 
Certyfikaty i prawo
Obecnie nie mam żadnego certyfikatu wydaje się że CE można nadać jako wytwórca. Baterie będą posiadały stosowny certyfikat bo będą kupowane gotowe.
 
Prototyp i partia próbna
Na prototyp powiedzmy do reklamówek, zdjęć i pokazów potrzeba ok. 2500 tys. zł (ładny nowy rower+ napęd). Produkcja pierwszej partii 5 szt. ok 2000 zł napędy + zakup gotowych baterii (1000 zł szt.)
Można sprzedawać, sam napęd jako zestaw do samodzielnego montażu. Montaż będzie prosty a potrzebne będą w zasadzie śrubokręt i klucz imbusowy.
Parametry jak Rubbee za 1190$.
 
Inwestycja i koszty wytworzenia
Inwestycja to przede wszystkim koszty wytworzenia, na początku dałbym radę wyprodukować bez inwestycji w warsztat i maszyny. Produkcja 5 szt. na miesiąc.
 
Wersja standard
Wersja li-jon
Silnik
99
99
Manetka kciukowa
50
50
Sterownik
60
60
Bateria
200
936
Ładowarka
60
x
Torba na baterie
70
x
Rolka
50
50
Mocowanie
50
50
inne
50
50
 
689
1295
 
Koszty wytworzenia z pracownikiem i warsztatem
Zwiększając produkcję do 25 szt. miesięcznie trzeba zainwestować w zapas podzespołów, pracownika i wynająć warsztat.
Koszt pracownika to ok. 3000 zł miesięcznie + 1000 zł warsztat. Zwiększa to techniczny koszt wytworzenia o 160 zł/ sztukę.
 
Wersja standard
Wersja li-jon
Silnik
99
99
Manetka kciukowa
50
50
Sterownik
60
60
Bateria
200
936
Ładowarka
60
x
Torba na baterie
70
x
Rolka
50
50
Mocowanie
50
50
inne
50
50
Pracownik i warsztat
160
160
 
849
1455
 
Podzespoły do produkcji
 
Silnik (www.magma.sklep.pl)
Silnik + sterowanie 149,99 przesyłka 11,00
Silnik + sterowanie + manetka kciukowa ok. 180 zł z przesyłką
Uwagi: rozmowa ze sklepem ciężka nie bardzo wiedzą co sprzedają, ale w dobrej cenie (import z Chin).
Parametry silnika i sterowania: 24V 250W
Opcjonalnie: 36V 250W
 


Bateria
WWW. Maxev.pl - 939,00 zł
Parametry baterii: 24V 10AH (36V 8Ah)
Opcjonalnie: żelowe w torbie 2x 12V 10-12 ah
 

 
Rolka napędowa, mocowanie, złącza i kable.


Niezbędne prace ślusarsko- tokarskie, obicie rolki, śruby, mostek, złącza i kable ok. 120 zł.
Obecnie trwają prace nad automatycznym dociskiem do opony, być może że koszty dodatkowe wyniosą jeszcze 30 zł.
 
Podsumowanie
Koszty produkcji zestawu napędowego z „robocizną” wyniosą 1455 zł z baterią litową 24V 10Ah. Wersja ekonomiczna z akumulatorami żelowymi wyniesie ok. 849 zł.
W koszcie jest już ujęty podatek VAT za baterię silnik, kontroler i inne podzespoły.
Waga zestawu wyniesie ok. 6 kg. Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 20 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
Przy popycie na produkt można dokonać zakupów podzespołów bezpośrednio w Chinach, wydaje się że cena podzespołów spadnie o 20-30%.
Na zestaw warto by było otrzymać 2 patenty na załączanie odśrodkowe i rolkę napędową.
 
             Silnik:
 Sterownik:
Manetka przyśpieszenia:
Do żelowych:
Do butelkowych:
Ładowarka do żelowych (z litowymi jest w zestawie):
 
Produkt to w zasadzie 2 elementy składowe:
1.Silnik z elektroniką,
2. Bateria.
O ile silnik wraz z całym osprzętem jestem w stanie produkować samodzielnie to bateria jest na tyle awaryjna i skomplikowana, że trzeba polegać na zakupie gotowego podzespołu.
Zasada napędu to przekazanie siły napędowej bezpośrednio na oponę podobnie jak słynny Rubbee.
Jest wiele zalet jak i wad takiego napędu.
Napęd posiada regulowaną prędkość z manetki na kierownicy, silnik DC z regulatorem PWM i halotronem w manetce przyśpieszenia. Waga ok. 2,5 -3,0 kg i bateria butelkowa 3,1 kg w sumie wynik powinien być lepszy niż Rubbee.
Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 30 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
 
Certyfikaty i prawo
Obecnie nie mam żadnego certyfikatu wydaje się że CE można nadać jako wytwórca. Baterie będą posiadały stosowny certyfikat bo będą kupowane gotowe.
 
Prototyp i partia próbna
Na prototyp powiedzmy do reklamówek, zdjęć i pokazów potrzeba ok. 2500 tys. zł (ładny nowy rower+ napęd). Produkcja pierwszej partii 5 szt. ok 2000 zł napędy + zakup gotowych baterii (1000 zł szt.)
Można sprzedawać, sam napęd jako zestaw do samodzielnego montażu. Montaż będzie prosty a potrzebne będą w zasadzie śrubokręt i klucz imbusowy.
Parametry jak Rubbee za 1190$.
 
Inwestycja i koszty wytworzenia
Inwestycja to przede wszystkim koszty wytworzenia, na początku dałbym radę wyprodukować bez inwestycji w warsztat i maszyny. Produkcja 5 szt. na miesiąc.
 
Wersja standard
Wersja li-jon
Silnik
99
99
Manetka kciukowa
50
50
Sterownik
60
60
Bateria
200
936
Ładowarka
60
x
Torba na baterie
70
x
Rolka
50
50
Mocowanie
50
50
inne
50
50
 
689
1295
 
Koszty wytworzenia z pracownikiem i warsztatem
Zwiększając produkcję do 25 szt. miesięcznie trzeba zainwestować w zapas podzespołów, pracownika i wynająć warsztat.
Koszt pracownika to ok. 3000 zł miesięcznie + 1000 zł warsztat. Zwiększa to techniczny koszt wytworzenia o 160 zł/ sztukę.
 
Wersja standard
Wersja li-jon
Silnik
99
99
Manetka kciukowa
50
50
Sterownik
60
60
Bateria
200
936
Ładowarka
60
x
Torba na baterie
70
x
Rolka
50
50
Mocowanie
50
50
inne
50
50
Pracownik i warsztat
160
160
 
849
1455
 
Podzespoły do produkcji
 
Silnik (www.magma.sklep.pl)
Silnik + sterowanie 149,99 przesyłka 11,00
Silnik + sterowanie + manetka kciukowa ok. 180 zł z przesyłką
Uwagi: rozmowa ze sklepem ciężka nie bardzo wiedzą co sprzedają, ale w dobrej cenie (import z Chin).
Parametry silnika i sterowania: 24V 250W
Opcjonalnie: 36V 250W
 
 
 


 
Bateria
WWW. Maxev.pl - 939,00 zł
Parametry baterii: 24V 10AH (36V 8Ah)
Opcjonalnie: żelowe w torbie 2x 12V 10-12 ah
 


Rolka napędowa, mocowanie, złącza i kable.
Niezbędne prace ślusarsko- tokarskie, obicie rolki, śruby, mostek, złącza i kable ok. 120 zł.
Obecnie trwają prace nad automatycznym dociskiem do opony, być może że koszty dodatkowe wyniosą jeszcze 30 zł.
 
Podsumowanie
Koszty produkcji zestawu napędowego z „robocizną” wyniosą 1455 zł z baterią litową 24V 10Ah. Wersja ekonomiczna z akumulatorami żelowymi wyniesie ok. 849 zł.
W koszcie jest już ujęty podatek VAT za baterię silnik, kontroler i inne podzespoły.
Waga zestawu wyniesie ok. 6 kg. Zostawiając rower na ulicy można zabierać baterię (zamykanie na kluczyk). Parametry zestawu pozwolą na sprawne poruszanie się rowerem z prędkością do 25 km/h.
Zasięg będzie uzależniony od techniki jazdy, terenu i wagi rowerzysty. Przewiduję zasięg ok. 20 km przy jeździe tylko na silniku. Przy wspomaganiu pedałami zasięg będzie wzrastał.
Przy popycie na produkt można dokonać zakupów podzespołów bezpośrednio w Chinach, wydaje się że cena podzespołów spadnie o 20-30%.
Na zestaw warto by było otrzymać 2 patenty na załączanie odśrodkowe i rolkę napędową.