E-GNOM Raport zasięgu

Dane dotyczące prędkości i zasięgu:

E-Gnom
Moment obrotowy silnika jest przenoszony na oponę za pomocą tarcia, a nie za pomocą redukcji, pasa czy łańcucha.
Główne zalety systemu:
 Można całkowicie odłączyć napęd – jazda bez dodatkowego oporu, gdy nie jest w użyciu,
 Dobry efekt – przełożenie,
 Prostota.
Celem wklęsłej rolki jest to, aby mieć wysoki współczynnik tarcia, a to zmniejsza siłę z jaką rolka musi być dociskana do opony. Realna korzyść jest tutaj w wydajności. Większy docisk do opony, więcej energii tracimy na wyciskanie struktury opony. Zmniejszy to straty energii, i najprawdopodobniej będzie mieć pozytywny wpływ na żywotność opon, jak również zużycie opony powinno być niewiele większe niż w normalnym rowerze. Należy zawsze upewnić się, że nie ma poślizgu, bo wtedy napęd zaczyna zużywać oponę. Powoli i systematycznie ciśnienie w oponach spada, co powoduje niższą siłę reakcji i zmniejsza maksymalny moment obrotowy przed poślizgiem. Jeżeli pada deszcz, to zmniejsza się współczynnik tarcia. Rolki cierne są zdecydowanie najbardziej nadają się do lekkich pojazdów typu rower, do nie za dużych prędkości i niezbyt dużego momentu obrotowego.